10% de descompte utilitzant el codi "ETPORTEMDEGUSTUSACASA"

OLI & SALUT

LES QUALITATS DE L’OLI VERGE


Sabies que…

L’oli d’oliva verge extra és el més adient per fregir els aliments? Ja que té un baix contingut en àcids grassos poliinsaturats, els menys resistents al deteriorament oxidatiu. També un elevat contingut en àcid gras oleic (monoinsaturat) molt més estable, que el fa més resistent a les altes temperatures que els altres olis vegetals.


Seguim parlant de les qualitats de l’oli, en aquest cas, les nutricionals. La més destacable és la presència de l’àcid gras monoinsaturat oleic, que contribueix a elevar els nivells d’HDL (colesterol bo) i disminueix els de LDL (colesterol dolent). Podem dir llavors, que es tracta d’un producte molt eficaç en la prevenció de malalties cardiovasculars. 

També fem especial menció a la relació existent entre els àcids grassos poliinsaturats linoleic (omega 6) i linoleic (omega 3) és la que s’aconsella en l’àmbit de la salut com la més satisfactòria (6:1).


Cal destacar també l’important contingut de vitamina E i polifenols, que actuen com a factor antioxidant per contrarestar el procés d’envelliment cel·lular. És important assenyalar que el seu contingut en polifenols i vitamines A i E desapareix en els olis que no són verges.


BENEFICIS DE L’OLI D’OLIVA VERGE EXTRA


Tal i com hem esmentat anteriorment, els beneficis de l’oli d’oliva radiquen en el seu contingut en àcids grassos:

  • Àcid gras monoinsaturat: Àcid oleic
  • Àcid gras poliinsaturats: Àcid linoleic (omega 6) i Àcid linoleic (omega 3).

Els àcids grassos son fonamentals en la composició dels fosfolípids, precursors de les prostaglandines (substàncies hormonals indispensables en múltiples activitats biològiques). Activen els enzims lligats a les membranes cel·lulars, augmenten la fluïdesa d’aquestes membranes i molts més processos bioquímics.

L’oli d’oliva té una relació entre els àcids saturats (15%), monoinsaturats  (75%) i poliinsaturats (10%) idònia. El seu altíssim contingut en àcid oleic el  fa un oli molt estable a la oxidació. Per altra banda, els àcids poliinsaturats,  que són indispensables en la nostra alimentació, però que son molt  inestables als processos de peroxidació, es troben presents en la mesura  justa per cobrir les necessitats biològiques de l’organisme.  

Els altres beneficis es deuen al seu elevadíssim contingut en substàncies antioxidants:

  • Vitamina E (​ tocoferols)
  • Vitamina A ​ (carotens, provitamina A)
  • Polifenols


Aquestes substàncies, a més d’intervenir com a catalitzadors de moltes reaccions bioquímiques, actuen com a neutralitzadors dels radicals lliures  (substàncies nocives que es formen fruit de les reaccions bioquímiques), essent aquests responsables, entre altres, de l’envelliment prematur. 


Finalment, cal destacar les substàncies aromàtiques, presents als ​olis Verge Extra​, que activen la digestió, modificant la composició del suc gàstric amb una major concentració de pepsina.


DOLÈNCIES QUE AJUDA A EVITAR L’OLI D’OLIVA VERGE | PREVENCIÓ 

  • Regula els nivells de colesterol, redueix el colesterol dolent (LDL) i  augmenta el beneficiós (HDL).
  • Evita l’envelliment prematur (físic i cerebral), neutralitzant els radicals lliures.
  • Prevé l’arteriosclerosi, gràcies a la funció reguladora de la tensió arterial de l’àcid oleic. Protegeix de les malalties cardiovasculars en general.
  • Facilita la digestió, amb efectes benèfics sobre la gastritis i les  úlceres d'estómac.
  • Millora l'absorció intestinal i la funció de la vesícula biliar (ajuda a evitar la formació de càlculs biliars).
  • Facilita l’evacuació, evitant l’estrenyiment.
  • Millora el perfil glucèmic dels casos de diabetis.
  • Contribueix a la prevenció dels càncers de mama i de còlon.



CURES AMB OLI D’OLIVA VERGE


Important:​ Tenir clar que tots els beneficis i virtuts descrits sols els aporta el consum​ d’oli d’oliva verge extra (tant en cru com a la cuina)​ , al conservar tots els seus antioxidants i els àcids grassos inalterats.

  • Per evitar l’estrenyiment i dissoldre càlculs biliars: Pren en dejuni 1 o 2 cullerades soperes d’oli. En casos persistents es pot augmentar la dosi sense problema.
  • En cosmètica: Per evitar l’aparició d’arrugues, compartim dues  receptes que s’apliquen amb un cotonet dos cops al dia i es deixa  actuar uns 20 - 25 minuts.  
    • 50 ml. oli d’oliva verge extra,12 gotes d’essència de pastanaga i 12 gotes d’essència de lavanda, es posa en una botella i es  mescla uniformement.  
    • 50 ml. oli de oliva verge extra i 50 ml. d’oli de gira-sol verge  extra (sols es troba en botigues especialitzades, doncs al  comerç habitual sols hi ha oli de gira-sol refinat), també es  barreja uniformement. 

A banda de les cures amb l’oli d’oliva verge extra, també en podem treure  altres recursos, com ara de les fulles de l’olivera.. 



Tisana ideal per:

  1. Rebaixar la tensió sanguínia.
  2. Diürètica.
    • Agafarem dues dotzenes de fulles d’olivera i les bullirem 15  minuts amb ¼ de litre d’aigua.  
    • Ho prendrem en dejuni i abans d’anar a dormir durant dues  setmanes, descansant-ne una, i ho tornarem a prendre durant  dues setmanes més. 

*En cas de voler rebaixar la tensió arterial excessiva, es pot utilitzar la  mateixa tisana però més concentrada: 30 gr. per 1 litre d’aigua, fent-ho  bullir fins a reduir a ½ litre, que prendrem dos cops al dia.